چهارشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۲

ملاقات جمعی از فعالین با سابقه آذربایجانی با اعتصاب کنندگان در زندان رجایی شهر

ظهر سه شنبه 15 مرداد 1392 در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذای فعالین سیاسی تورک، خانواده‌های زندانیان سیاسی آذربایجان به همراه جمعی از فعالین مدنی با سابقه آذربایجان توانستند با بهبود قلیزاده به نمایندگی از اعتصاب کنندگان ملاقات کنند. هیئت مذکور با مراجعه به زندان رجایی شهر خواستار ملاقات با هر پنج فعال آذربایجانی بودند که مسئولین زندان تنها اجازه ملاقات با یکی از فعالین را داد که آقای بهبود قلیزاده به نمایندگی از شورای مرکزی یئنی گاموح در این دیدار حضور پیدا کرد. فعالین با سابقه آذربایجانی آقایان استاد اکبر آزاد (نویسنده و فعال سیاسی)، مهندس حسن راشدی (نویسنده)، دکتر حسین گونیلی (ادیب و مدرس زبان تورکی)، جلال کویدریلو (فعال مدنی) و اووچو محمدیان (فعال مدنی) به همراه خانواده بهبود قلیزاده با اعلام درخواست شهروندان و فعالین ملی آذربایجان مبنی بر اهمیت سلامتی آنها و پایان دادن به اعتصاب غذای خود خواهان اجابت این درخواست شدند.








 

این در حالیست که به گزارش سایت رسمی یئنی گاموح، هیئت ملاقات کننده نامه ی ده تن از فعالین شناخته شده آذربایجانی به امضای استاد حسن دمیرچی، منوچهر عزیزی، مهندس حسن راشدی، دکتر حسین گونئیلی، عباس لسانی، اکبر آزاد، مهندس حمید شافعی، مهندس علیرضا صرافی، جلال کویدریلو و سعید متین پور را به نمایندگی از طرف جنبش ملی- دموکراتیک آذربایجان تقدیم بهبود قلیزاده کردند.
بهبود قلیزاده که خود وضعیت جسمانی بسیار ضعیفی داشت، از وخامت وضع آیت مهر علی بیگلو و مخصوصا شهرام رادمهر به علت خونریزی معده خبر داد. وی ضمن تشکر از حضور آنها گفت که: " گفته های عزیزان را به دوستان اعتصاب کننده منتقل خواهم کرد."
دکتر لطیف حسنی، بهبود قلیزاده، مهندس محمود فضلی، مهندس شهرام رادمهر و آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو اعضاء کادر رهبری یئنی گاموح هستند که در پی صدور حکم 9 سال حبس تعزیری برای هر یک، در اعتراض به این حکم و نحوه رسیدگی به پرونده از 22 تیرماه تاکنون دست به اعتصاب غذا زده‌اند. فعالین نامبرده در پی این اعتصاب غذا به شکل نامطلوبی به زندان اوین تبعید شدند و پس از عدم پذیرش زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شدند. 


نویسنده خبر: قارابوتا

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::