شنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۹۱

آهای نژادپرست عثمانی حیا کن ، ما کاسه شراب خوری داشته ایم!



پیکره ای که می بینید کاسه یا پیاله ای سفالی است که تاریخ دانان و مورخین ... (مجهول الهویت)  آن را مربوط به دوران قبل از میلاد و هم عصر با کوروش کبیر پادشاه پارسها * دانسته اند.روایت است که کوروش و خاندان سلطنتی هخامنشیان در آن شراب شیراز نوش جان میکرده اند.این پیاله در حدود 10 سانتی متر ارتفاع و قطری معادل 10 سانتی متر داراست.مورد استفاده دیگری از این کاسه شرح داده نشده ولی بنا به گفته ی مورخین مذکور هم اکنون در موزه فلان کشور اروپایی نگهداری میشود.ظرافت خاص دیگری که حاصل بررسی های زیاد کشف شده و میتوان نام برد ترک خوردن نقطه ای از لبه ی این کاسه است که تا کنون دانشمندان پی به رمز و راز آن ترک نبرده اند اما برخی از روشن فکران پارسی و رهروان حضرت کوروش ادعا میکنند این ترک،حاصل برخورد دماغ مبارک کوروش کبیر در هنگام رفع عطش ایشان میباشد.این چنین است که ایران زمین مهد نبوغ و فرهنگ و اختراعات خارق العاده ای بوده که عثمانی جماعت حتی به مخیله اش هم خطور نمیکرده است.


پ.ن:
پارسها طايفه اي از هندي ها و اروپائيان بودند كه به ايران كوچ كردند. پارسها از 6 قبيله تشكيل مي شدند كه هخامنش آنان را متحد كرد.
آری این گونه است اگر بنا بر این باشد که تاریخ سازی با گذاشتن چند کاسه و نعلبکی در فضای نت فارسی کمبودهای تاریخی را بخواهد بپوشاند پس ما نیز دست به کار میشویم تا باگ های موجود در این تاریخ سازی را کشف کنیم.
این چند کلمه صرفا جنبه شوخی داشت و ارزش دیگری ندارد!

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

جمعه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۱

به بهانه مناقشات درونی حرکت ملی آذربایجان

 
مديريت اوپوزوسيون...
 

شرايط و موقعيتي كه در داخل حركت بوجود آمده است.نتيجه عملكرد  گروه ها و تشكيلات هايي است كه كارهايشان به حالت افراط ،تفريط عمل ميكنند.و حتي در بعضي موارد هم در مسير حركت، خلل هايي بوجود مي آوردند.كه نمونه آن به حاشيه كشاندن بحث هاي شبكه و يا رسانه هاي خبري حركت ميباشد.
تشكيلات و گرو هها و افراد به جاي آن كه مقالات افراطي عليه يكديگر بنويسند و با خودشان درگير شوند وصحبت از موضوعاتي  كنند كه وظيفه يك دولت دمكراتيك است نه وظيفه يك حركت ملي ، به جاي طرح اين موضوعات بيهوده ميتوانند نقش مؤثري در آماده سازي فضاي آذربايجان ايفا كنند.و اين در شرايطي است كه هر گونه منييت و تندروي به التهاب جامعه و حركت ميافزايد. در زماني كه حركت ملي درگير جنگي تمام عيار با دشمني است كه از نظر قدرت و تجهيزات 1000 به يك هم نيست ودراين جنگ نا برابر شما نميتوانيد صحبت از دموكراسي بكنيد. دشمني كه تمام هستي من را از بين ميبرد اقتصاد،زبان،فرهنگ،ثروتهاي زير زميني ،معادن و.... و حتي به محيط زيست من هم رحم نميكند و در اين بوه بوه جنگ. طيفي از بين خودمان بلند ميشود و صحبت از دموكراسي ميكند .* دموكراسي لباسي است كه در سير تاريخي دنيا براي تن دولتهاي مدرن دوخته شده است*
پس دموكراسي را دولتها به ملت ها بنا به اندازه خوا سته هاي آن ملت و نسبت سطح شعور  آن ملت ميدهند.  بنابر اين حركت ملي ملت دارد ولي آن يكي را  ... و صحبت كردن از دموكراسي بيهوده است
سايتها و شبكه ها و رسانه ها و... همان اندازه كه حوادث و اخبار را بصورت واضح وشفاف خبر رساني مي كنند واين در نوبه خود به ماهييت  سياسي حركت مي افزايد و در جامعه آذربايجان به آن مشروعيت ميبخشد و در نتيجه بيداري عمومي و جذب نيروهاي تازه نفس و جوان بيشتر ميشود.به همان اندازه هم قادر است  كه با ملتهب نشان دادن فضا و تخريب آرمان هاي حركت ملي و ايجاد مسائل حاشيه اي و جنجالي و بحث انگيز  باعث دوري گروهها و تشكيلات از يكديگر و گسترش كينه و نفرت و ريزش نيرو به جاي دوستي و اتحاد و جذب نيرو شود
.بدون ترديد پاره اي ازافراد بي هويت كه در پي نان و نامند سعي خواهند كردكه هميشه محيط را كين آلودجلوه كنند.و آزادي ملت خويش را قرباني نان و نام خويش كنند.
پس به قول يكي از دوستان  اگر به هوش نباشيم و قدرت تشخيص دوست و يا دشمن ملتمان را نداشتنه باشيم و از دستاوردهاي حركت ملي آنگونه كه در خور شان ومقام ملتمان و شهداي ملييمان باشد دفاع نكنيم بعد از چند سال آينده حركتي با نام و ماهييت حركت ملي آذربايجاني در كار نخواهد بود.بلكه حركت ملي اداره..... در صحنه حضور پيدا خواهد كرد.ومسير حركت را طبق سفارش و توصيه اربابان و دشمنان قسم خورده آذربايجان  به شوره زار تاريخ هدايت خواهند كرد
 .اما همان طور كه دشمن در داخل كشور به درون حركت نفوذ پيدا كرده است. اما با آگاهي و هوشياري فعالان اين نفوذ موقتي خواهد بود.در بيرون از كشور نيز رد پاي اين نفوذي ها آشكار است . اين يعني مبارزه تمام عيار با فعالان مدني آذربايجان و از ريل خارج كردن قطاري كه به سمت آزادي در حركت است

شرم بر آن اشخاص و يا گروها و تشكيلات: كه در مقابل خوا سته هاي اصولي وقانوني ملت مقاومت ميكنند،و تمام توان خود را براي عدم موفقيت نيروهاي غير تشكيلاتي يا همان نيروهاي  مستقل ميگذارند. ويا حركتي موازي با حركت نيروهاي مستقل انجام ميدهند،و دستاوردهاي اين طيف را بايكوت ميكنند،وبه شخصيت هاي حركت(ع.ل –ا،ر) با تمام پر رويي و رو درو توهين ميكنند .و سخناني فراتر از ظرفيت خودشان ميزنند
همان گونه كه اشاره كردم حركت ملي با دشمني نابرابر روبرو است و طبق گفته ماموران امنيتي دشمن قادر است در بيرون از كشور مخالفان خود (اوپوزوسيون) را رهبري كنند و به آن جهت دهند..
پس به مسائلي كه در حال جريان است و از طرف اشخاص و گروههاي بدون هويت مطرح ميشود بايد حساس بود و تمامي حركات و سخنان اين گونه افراد را زير چشم داشت. 
در اكثر حركتهاي اجتماعي واژه هايي با عنوان راست روي و چپ روي وجود دارد. اما درحركت ملي آذربايجان چنين چيزي وجود ندارد.و اين يكي از فرقهاي حركت ملي نسبت به ساير حركتهاي اجتماعي ميباشد.اما در  حركت ملي تشكيلات هاي متفاوتي وجود دارند كه هدفشان  خواسته هاي ملت آذربايجان ميباشد.و گروهي از فعالان نيز هستند كه از همه اين تشكيلات ها و گروهها در بين ملت تورك آذربايجان نفوذ بيشتري دارند و در مجادله با سيستم آپارتايدي بيشترين هزينه را داده اند. اين طيف بيشتر با نام فعالان مستقل ميباشد و در طول اين چند سال دشمن براي سركوب اين نيروها هزينه و وقت زيادي ميگذارد.فعالان مستقل كه بدور از هرگونه وابستگي  سياسي وبدور از هرگونه تعصب تشكيلاتي و گروهي در جهت احقاق حقوق ملت تورك آذربايجان  فعاليت ميكنند. اما همان طور كه اشاره كردم در همين چند روز گذشته در برخي از سايتها اين فعالان صادق و راستين را  فعالان استالينيستي معرفي كرده اند.اين گونه فكرها آفت و انگل حركت ملي آذربايجان ميباشد آفتي كه نه تنها سودي به جامعه آذربايجان ندارد بلكه به روند اصولي حركت ملي آذربايجان  و تحولات اجتماعي آذربايجان زيان وارد ميكند.


                                                                 گلجك بيزيمدير
                                                                بهنام شيخي – تهران گلستان شهري

 

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

سه‌شنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۱

ایا زمان تحریم ویکی پدیای فارسی فرا نرسیده است؟


 چندی است که دانشنامه آزاد ویکی پدیا در بخش فارسی خود دچار انحراف رسانه ای و یا به اصطلاح صحیح تر سانسور شدید حقایق شده و به طبع آن رویکرد ضد ترکی را توسط برخی کاربران افراط گرای خود در پیش گرفته است.در اثبات این امر میتوان به حذف برخی صفحات و بیوگرافی های افراد و تشکلات اجتماعی و سیاسی مختص آذربایجان اشاره کرد اما موضوع به این مورد خلاصه نمیشود.سیاستهای کاری ویکی پدیای فارسی مبتنی بر سیاستهای قومیت گرایانه پان فارسیسم و پان آریائیسم و مهمتر از آن پان ایرانیسم شده و اکثر مقالات و نوشته های ارائه شده از طرف این کاربران مذکور که چشم خود را بر روی حقایق بسته و تنها هدف خویش را نابودی فرهنگ ،تاریخ،زبان و درنتیجه هویت بیش از ۳۵میلیون ترک ایرانی انتخاب کرده اند.
در این نوشته ها سعی شده با ارائه ی آمار و ارقام زاده ی ذهن پر تخیلشان مناطق ترک نشین ایران را که شامل استان های :آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی،اردبیل،زنجان،همدان،قسمت هایی از استان کردستان،خراسان شمالی،گلستان ،قسمت هایی از فارس،بخش اعظمی از تهران و البرز و …میباشد را مناطقی غیر ترک نشین معرفی کرده و از این طریق گستردگی ترک های ایرانی را انکار کنند.
نرم افزارهای نقشه کشی و ترسیم نقشه های تخیلی را در اختیار گرفته اند که نقشه های ارئه شده در آن در رابطه با ترکیب قومیتی استان های مختلف کشور نیز بر اساس همان افکار ضد ترکی آن ها میباشد به طوری که استان هایی هم چون آذربایجان غربی،زنجان و همدان که ترکزبانان ایرانی در آن ها بیش از ۸۰%از جمعیت را به خود اختصاص داده اند را به نحوی تغییر میدهد که درصد قومی  آن ها را به حداقل برساند و وجود ترکزبان هایی ایرانی در استان هایی هم چون فارس،تهران،البرز،کردستان و …را به کلی منکر میشوند!
به طور مثال اشاره ای کنیم به صفحه ی مختص استان آذربایجان غربی این دانشنامه که در آن به معرفی استان میپردازد.این کذب نامه با ارائه ی نقشه ای بسیار مضحک و غیر اثبات شده علنا،قصد دارد استان آذربایجان غربی را که بیش از ۸۰%از آن را ترک های آذربایجانی تشکیل میدهند استانی با اکثریت کرد نشین معرفی کند.این عمل وقیحانه ی ویکی پدیا فارسی کاملا هم سو با اهداف اشرار و یاغیان کردستان خواه میباشد و با این امار و ارقامی که از خود بروز میدهد ،قصد دارد یک جنگ روانی نابرابر را در راستای پیاده سازی اهداف شوم یاغیان کردستان خواه به راه بیندازد.
 
این نقشه ی خیالی و مضحک گویای تمامی ادعا های پوچ کذب نویسان ویکی کذب نامه و اشرار کردستان خواه میباشد.


در قسمت توضیحات زبانی مردم استان همدان نیز چنین جعلیاتی با پیروی از توهمات بدون اتکا و ضد و نقیض احمد کسروی نیز دیده میشود تا بدان جا که زبان بومی اکثر مردم همدان را فارسی عنوان میکنند و در پاسخ به پرسش های معترضین ادعا میکنند زبان اصلی و اولیه این مردمان تاتی بوده و با استعمار مغولها که اصلا زبانی مجزا و بی ارتباط با ترکی دارند به ترکی امروزی تغییر پیدا کرده است!!
اما در جواب این سوال که چرا هنوز هم اکثر روستانشینان همدان دارای زبانی اصیل و دست نخورده ترکی دارند؟آیا لشگر مغولها حتی به دور افتاده ترین روستاها و مناطق دور از نواحی شهری هم دسترسی داشته اند و با زور شمشیر به مرور زمان ساکنین آنها را ترکیزه کرده اند؟
 

در صفحه توضیحات در خصوص زبان جدیدالمکاشفه آذری علنا بابک خرمدین و زبانی را که به آن تکلم میکرده تاتی و آذری و پهلوی نامیده اند!!.در این خصوص نویسنده کتاب مروج الذهب مسعودی می گوید:
  • نزدیک بود خلیفه را ازپیش بردارد،چون سپاهیان بابک لباس سرخ بر تن می کردند به«قیزیل گئیم لر»مشهور شده و از طرف اعراب(خلفای عباسی)،«الحمراء» نامیده می شدند.. 
همان طور که مشخص است  تمامی سخنهای بابک به زبان ترکی بوده حتی سخن لحظات پایانی زندگی اش به صورت ترکی تکلم شده است.در خصوص زبان تاتی و پهلوی هیچ سندی قدیمی تراز 80 سال پیش وجود ندارد .متعاقبا تاریخ نویسان چنین ادعاهای مسخره ای را به کلی رد میکنند



چنین نمونه هایی بسیارند در این دانشنامه به ظاهر ازاد.چندی قبل ایمیلی اعتراضی همراه با تعداد قابل توجهی آدرس ایمیل برخی وبلاگ نویسان به منزله امضای تومار بر علیه این سیاستهای دروغ پراکنی به مدیریت بخش فارسی ویکی پدیا ارسال شد اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.
و سخن آخر:
 آیا به نظر شما خواننده آگاه زمان آن نرسیده که برای اعتراض به این رویکرد ضد ترکی و افراط گرایانه ویکی پدیا و کاربران آن این دانشنامه را تحریم کرد؟

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::