شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۱

عباس لیسانی شرف آذربایجان

نیازی به معرفی دوباره این شیرمرد آذربایجانی از دیار اردبیل نیست چرا که آوازه این قهرمان اردبیلی در همه جا وجود دارد مردی که جان و مال و ناموس خود را در راه ملت و حقوق از دست رفته آنان گذاشت.عباس با تحمل ماهها حبس در سلولهای انفرادی اهر،اردبیل، یزد همزمان به 50 ضربه شلاق نیز محکوم شد.
او همچنین بارها در بازداشتگاهای اطلاعات اردبیل و تبریز روزها و شب هایی را سپری کرده و از حضور در کنار خانواده اش محروم بوده است.او به دفعات از طرف ارذل و اوباش منتسب به وزارت اطلاعات مجبور شده تا اسم مغازه قصابی خود در یکی از محلات اردبیل را که  «چنلی بئل»نام دارد ( نام قلعه کور اوغلی قهرمان تاریخی آذربایجانیها) را تغییر دهد ولی عباس لیسانی زیر بار این فشارها نرفته است تا جایی که این اسم زیبای ترکی را به صورت نئون کاری بر روی شیشه های مغازه قرار داده است.همسر و فرزندان عباس نیز به مانند او متحمل فشارها و تبلیغات سوء ماموران وزارت اطلاعات بوده اند.  
 
در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ مأموران امنیتی به مهمانی افطار برخی از فعالان و نویسندگان آذربایجانی که به افتخار خانواده لسانی و با حضور آنها ترتیب داده شده بود حمله کرده و ۱۹ تن را دستگیر کردند. پس از دستگیری آنها رقیه لسانی (علیزاده) و سه فرزند او را به زندان اوین بردند. در اوین بچه‌ها را از مادرشان جدا کردند و رقیه علیزاده تا ساعت ۲ صبح روز بیست و یکم شهریورماه در حال پاسخ به سوالات بازجویان بود و پس از آنان آزاد شدند.
 
حکومت  که از به زانو در آوردن شخصیتهای حرکت ملی  آذربایجان عاجز مانده بود خانواده های  فعالین دستگیر شده بودند را که به دادگاه و زندان اردبیل جهت جویا شدن وضع فرزندشان مراجعه میکردند عوامل دادگاه و زندان خانواده ها  را بر علیه   جناب  ”عباس لسانی” تحریک می کردند و خطاب به آنها  میگفتند: “عباس لسانی” باعث و بانی زندان افتادن فرزند شما می باشد بروید به آدرس فلان مغازه عباس لسانی و آزادی فرزند خود را از او طلب کنید.
روزی نیست که این شاعر و نویسنده اردبیلی به خاطر روشن گری هایی که میکند تحت فشار نباشد در خرداد امسال نیز با یک تماس تلفنی و حکم دادگاه انقلاب اردبیل برای پاسخگویی به بازپرس وقت به دادگاه فراخوانده شده بود.
 
تمام این مشکلات و رنجهایی که عباس لیسانی و خانواده اش متحمل آن شده و خواهند شد تنها به خاطرتبلیغ علیه  اقدامات  نژادپرستانه حکومتی که در راه تبعیض قومی از هیچ کاری فروگذار نیست میباشد.
 تمام مردم اردبیل نیز در این راه همراه این مرد بزرگ خواهند بود.

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::