جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۱

گرز ویا باتوم ایران باستان

پیکره ای !! که میبینید  یک عدد گرز گاوسر مربوط به پادشاهان ایران باستان است که به مرور زمان تبدیل به آلت نظامی به نام باتوم شده است.. از تاریخ واقعی ساخت و شکل گیری استفاده از گرز در ایران باستان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی با استناد به اشارات موجود در شاهنامه فردوسی (ع) !! یکی از ابزار جنگی سربازان و جنگ آوران بوده به عنوان مثال سام پهلوان ایرانی گرزی به نام گرز یک زخم داشته است:
 همين گرز يك زخم برداشتم / سپه را همان جاي بگذاشتم

 و یا پادشاه ساسانی بهرام دوم نیز گرزی نقش برجسته داشته که هنوز هم آثاری از آن به صورت مجسمه در کازرون وجود دارد.
یکی دیگر از پهلوانان بنام شاهنامه، رستم است که  با گرز پیل سپید را به هلاکت رسانده است.



 


 باتوم یا چماق که همان گرز شش پر یا چوب دستى است اگر به دست اوباش بیافتد آنرا بر سر هرکس که مطیع نباشد فرود مى آورند . اوباش معمولا آدمانى هستند که از نظر شعور نمره ى قبولى ندارند به همین دلیل هم مى توانند آلت دست قرار بگیرند هم براى منافع شخصى خود مخل خیر اجتماعى بشوند و چماق را بر سر هر کس فرود آورند.

جامعه اى که در آن"تنهامن درست مى گویم وهمیشه حق با من است" رواج بگیرد اندیشه وتفاهم از آنجا رخت بر مى بندد و چماق و اوباش در آن قانون مى شود
آنچه که مسلم است صورت متمدن این آلت جنگی هم اکنون به صورت باتوم چوبی و یا فلزی در دست افرادی به ظاهر بسیجی به وفور یافت میشود و تنها برای بریدن صدای مخالف به کار میرود و کاربرد دیگری ندارد.

بند اول نوشته بر گرفته از تجربیات یک فروند پان ایرانیست ینی چری شده نگاشته شده و هیچ دخلی به تراوشات مغذ نویسنده واقعی متن ندارد!

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

پنجشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۱

عرب ستیزی یا کتمان واقعیت!


دو هفته پیش، چهار فعال سیاسی عرب را که سه تن آنها برادر و پسر یک خانواده بودند اعدام کرده اند. دیروز خبر آمده که 5 فعال سیاسی عرب را که دو نفر آنها در رامشیر (خلف آباد)، معلم دبیرستان بوده اند، به اعدام محکوم کرده اند. این پنج نفر در دادگاه اعلام کرده بودند که تحت شکنجه شدید وادار به اقرار به انجام عملیات تروریستی شده اند. چنین اتفاقاتی در عرض کمتر از سه هفته اگر برای زندانیان سیاسی پایتخت (که سرماخوردگی شان هم خبری می شود) یا حتی هر گروه دیگر غیر عرب اتفاق افتاده بود، الان دستکم اپوزیسیون اکسیونیست خارج از ایران، یک سلسله تجمع در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی ترتیب داده بود. خشم فعالان عرب از سکوت و بی تفاوتی ما که البته ریشه در عرب ستیزی نهادینه شده دارد کاملا به جاست. به دنبال این خبرها تعدادی از فعالین مجازی و به ظاهر ایراندوست و حتی حزب پان ایرانیست همگام با سیاستهای نژادپرستانه فارس نیوز در بیانیه های متعدد ایشان را به تروریست بودن متهم کرده بودند این هم لینکی که نشان می دهد رحمان عساکره، دبیر شیمی و هاشم شعبانی نژاد دبیر ادبیات عرب بوده اند، قبل از اینکه بازداشت شوند، ماهها شکنجه شوند، مقابل دوربین پرس تی وی مجبور به اعتراف دورغیت شوند و بعد، محکوم به اعدام:


چارت سازمانی دبيرستان شيخ مرتضي انصاري رامشير و سمت های افراد محکوم







و این هم بیانیه حزب نژادپرست پان ایرانیست که به صراحت این افراد را تروریست و تجزیه طلب معرفی کرده و موضع جمهوری اسلامی در این زمینه را تائید کرده است.حزبی که با نام ایران و بر علیه شهروندان آن حکم صادر میکند!

بیانیه پان ایرانیست​های خوزستان درباره اعدام​های اخیر در این استان


حال قضاوت با شما،آیا چند معلم همچون فرزاد کمانگیر که با هزار نوع آزمون و مراحل گزینشی عضو یک مجموعه آموزشی دولتی بوده اند چگونه میتوانند به عنوان تروریست شناخته شوند؟


Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::