جمعه، دی ۰۲، ۱۳۹۰

دیگر هرگزصدای اذان ازمناره هایش بلند نخواهد شد


در بامداد 26 فوریه سال 1992داشناکهای ارمنی با مشارکت مستقیم لشکر 336 شوروی سابق که در آن برهه در شهر خان کندی قره باغ کوهستانی مستقر بودند به شهر خوجالی که حدود 7 هزار نفر آذربایجانی در آن سکونت داشتند حمله کردند. قلدرهای سرکش ارمنی با کمک هواداران خارجی خود در همین شب شهر خوجالی را به خاک و خون کشیدند و آنرا با خاک یکسان کردند. با پشتیبانی بخش وسیعی از وسایط سنگین نظامی متعلق به لشکر 336، شهر کاملا نابود شده و به آتش کشیده شد و اهالی غیر نظامی و غیر مسلح هدف قتل عام وحشیانه واقع شدند. کودکان، زنان، افراد سالمند و بیمار با سفاکی غیر قابل تصوری به قتل رسیدند. ارمنی ها در آخرین سالهای قرن بیستم جنایت تاریخی دیگری- نسل کشی خوجالی- را پدید آوردند. در این قتل عام و نسل کشی 613 نفر از اهالی بی دفاع شهر خوجالی کشته شدند که از این تعداد 106 نفر زن، 83 نفر کودک و خردسال و 70 نفر نیز پیر و کهنسال بودند. در نتیجه این فاجعه بیش از هزار نفر از اهالی غیر نظامی با اثابت گلوله مستقیم با درجات مختلف بدنی معلول شدند که 76 نفر از معلولین را پسران و دختران نابالغ تشکیل می دادند. در این فاجعه 1275 نفر به اسارت در آمدند و 150 نفر هم مفقود شدند. اعضای 8 خانوار به طور کامل قتل عام شدند که 25 کودک پدر و مادر و 130 کودک هم یکی از والدین خود را از دست دادند.
اعمال ارامنه و هواداران خارجی شان در ارتکاب به فجایع قره باغ و خوجالی نمونه آشکار از نقض وقیحانه حقوق بشر و بی اعتنایی بی شرمانه به قوانین حقوق بین المللی به شمار می آید. برای تصور ابعاد این فاجعه انسانی و مظلومیت مسلمانان آذربایجانی کافی است مقایسه ای بین تعداد آوارگان کل جهان با آوارگان آذربایجانی داشته باشیم : از شش میلیارد جمعیت کره زمین 25 میلیون آواره هستند در حالیکه از 8 میلیون نفر جمعیت آذربایجان 1 میلیون آواره می باشند. جای بسی تعجب است که تا کنون دولتهای متمدن جهان رویکرد صحیحی نسبت به این فاجعه اتخاذ نکرده اند و آنرا به عنوان نسل کشی به رسمیت نشناخته اند، در حالیکه بعضی از دولتها با باور به هذیانات تحریفکارانه و غیر مستدل ارمنیان درباره نسل کشی علیه امت مظلوم ارمنی! ! توسط تورکها در اوایل قرن بیستم مصوباتی را در این خصوص به تصویب رسانده اند ولی نسبت به فاجعه نسل کشی خوجالی که نتیجه مستقیم وحشیگریهای ارامنه در پایان قرن بیستم است هیچ عکس العملی نشان نداده اند.





















 

آلکسی ولاسف، دانشیار دانشکده تاریخ دانشگاه دولتی مسکو و عضو شورای کارشناسان ترند در کنفرانسی در مسکو گفت: تجربه تاریخ در اواخر قرن 20 با عناوین جدیدی از خاطره پدران، مادران، کودکان، خواهران و برادران کشته شده حک شده است.
وی افزود: «خوجالی- نقطه عطف غم انگیز نه تنها مردم آذربایجان، بلکه همه کسانی است که از صمیم قلب آرزو می کند تا حوادث مشابه دیگر هرگز منبعد تکرار نشود».
به گفته او، یاد 613 تن از قربانیان غیر نظامی- نه تنها یک سطر کتاب درسی تاریخ نوین بوده، بلکه زخم التیام ناپذیر در قلب معاصران آن است.
وی اظهار داشت: «با ادای احترام به یاد قربانیان، ما قبل از هر چیزی باید در یک مسیر فکر و اقدام کنیم- جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در هیچ نقطه ای از قفقاز جنوبی، قلمرو اتحاد شوروی سابق و منطقه اروآسیا. و من از مأموریت نجیب برنامه اطلاع رسانی و تبلیغاتی بین المللی «عدالت برای خوجالی» که از طرف نمایندگی بنیاد «حیدر علی اف» در روسیه و شخص خانم لیلا علی اوا، رئیس نمایندگی تجلیل می نمایم».
ولاسف یادآور شد، هدف از تشکیل برنامه- ابلاغ واقعیت خوجالی به جهانیان- برای هر کسی که احساس همدردی برای قربانیان داشته، کاملاً آشنا است.










 
خوجالی شهری کوچک بود در آذربایجان .
بود چون دیگر نیست .
این شهر در فوریه 1992 به اشغال ارمنستان در آمد .
خاکش لگد مال پوتین های ارمنی ها شد و اهالیش قتل عام شدند .
خوجالی ازطریق یک دالان به آذربایجان متصل بود . ارامنه ازیک سو وارد شهر شدند و ازسوی دیگردر اطراف تنها راه عبوری ( دلان ) متصل به آذربایجان کمین زدند و اهالی بی سلاح را که به عمرشان جنگ ندیده بودند و اسلحه را نمی شناختند ، به رگبار بستند .
آنها را هم که گرفتند ،  سلاخی کردند . 
جلوی خانواده سر فرزندانشان و برادرانشان را بریدند و باسر بریده  فوتبال بازی کردند .
همین ارامنه مظلوم نما و به ظاهر دوستدار ایران که نمیخواهند سر به تن ایرانیان و آذربایجانیان مسلمان باشد.
 طبق امار صلیب سرخ 63 کودک ، 106 زن ، و 76 پیرمرد کشته شدند .

ایران و روسیه همسایگان بزرگ جنوبی و شمالی هم در کلام ارامنه را محکوم کردند و در عمل مسلحش نمودند  تا آذری ها را قتل عام کنند .
خوجالی دیگر وجود ندارد .
خاکش اشغال شده و مردمش قتل عام .
دیگر هرگزصدای اذان ازمناره هایش بلند نخواهد شد .

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

۱۳ نظر:

  1. kare hardo jenayat bude, che anke armani ra kosht che anke tork ra kosht, nefryn bar harche nejadparAST va adamkosh

    پاسخحذف
  2. عزیز هموطنم... بر مظلومیت پاره های جگر آذربایجان گریستم...ای وای که مام وطن فراموش کند مظلومیت خوجالی و قره باغ را... اگر فراموش کنم ایرانی نیستم...اگر آذری را عزیز ندانم ایرانی نیستم...
    عزیز هموطنم.... نفرت بر نژاد پرستی و خشونت... چه خشونت ددمنشان ارمنی در خوجالی و چه کشتار ارمنیان در آناتولی شرقی...

    باور کنید همانگونه که در دفاع در برابر تجاوز صدامیان تردید نکردم و به روی دشمنان وطنم سلاح کشیدم.. اگر توان داشتم و میدانستم چه فاجعه ای در قره باغ در شرف وقوع است با همان سلاح به جنگ ددمنشان می رفتم..

    برادر و هموطن شما از تهران

    پاسخحذف
  3. قتل عام ارامنه توسط جمهوری آذربایجان در شهرهای گنجه ( نوامبر و دسامبر ۱۹۸۸ میلادی ) و باکو ( ژانویه ۱۹۹۰ ) باید تلافی می شد تا ترکها بدانند ارامنه دیگر ارامنه سال 1915 نیستند

    پاسخحذف
  4. آذربایجان وار السون
    ایستمین کور السون

    پاسخحذف
  5. کشتار و قتل عام ارامنه و کشتار و سلاخی آذری ها، چقدر زشت است خشونت و قتل عام....

    به امید روزی که دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم...
    سخن من با ناشناس طرفدار ارامنه است... قتل عام هم کیشان شما نباید دلیلی بر به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه در قره باغ باشد...
    بیایید چون انسان های آزاده هر دو عمل را محکوم کنید و گرنه هر کسی که دل به چنین اعمال زشت و تکان دهنده ای داشته باشد خود شریک جنایت است...

    پاسخحذف
  6. آذربایجان سر ایران است... این سر پاینده باد...
    هموطن گرامی..

    داشناکهای جنایتکار را با تمام وجود محکوم می کنیم... آنان باید پاسخگوی جنایاتشان باشند... اما این امر نیابد به معنای تبرئه عثمانی ها و جنایات آنها باشد.
    حتی اگر جنایت قتل عام ارامنه را قبول ندارید و یا نمی خواهید قبول کنید.. چگونه می توانید قتل عام مردم تبریز از سوی عثمانی های خونخوار و سلاخی کردن زنان و مردان و کودکان را در مسجد تبریز در دوران صفویه فراموش کنید.. قتل عام خوی و دیگر مناطق آذربایجان عزیزمان را از سوی عثمانی ها فراموش کرده اید؟
    اصلا مردم پاک و آزاده آذربایجان را به ترکهای خونریز عثمانی چه کار؟

    پاسخحذف
  7. شو هم برای خودت مثلا اسناد جمع کردی و میخواهی چشم مردم رو روی کشتار اذریها باز کنی؟
    با بستن چشم مردم بر روی کشتار ارامنه؟
    ترکها هنوز هم اگر بتونن همه رو میکشن حتی کرد ها رو تو واقعا فکر کردی میتوان قتل عام 1500000 نفر از مسیحیان ساکن ترکیه رو اعم از ارامنه اشوریان و یونانیها رو با قتل عام یک روستا یکی کنی خوب مشت جواب مشت بوده چرا وقتی میکشتین در راه اسلام و پان ترکیسم و شهر ها و تمام اموال اونها رو گرفتین خوب بود قدرتمند بودین در مقابل چند تا زن و بچه ولی الان یه روستا براتون اینقدر مهم شد؟ اخی دیگه اذان توش نمیشنویم
    ریدم تو اون اذان

    پاسخحذف
  8. از شنیدن هر فاجعه‌ای به حد جنون ناراحت می‌شوم، فرقی هم نمی‌کند چه در آذربایجان، چه در ارمنستان، چه در عراق و چه در ایران. اما متاسفانه ما جنابت داخل کشورمان را فراموش کرده و به جنایات دیگران می‌پردازیم. از دوستانی که این کامنت را می‌خوانند خواهش می‌کنم بررسی کنند که بسیجی‌ها تحت فرمان نماینده ولی وقیح در ارومیه در 13 آبان سال 1359 در روستای اگریقاش که در 8 کیلومتری مهاباد واقع است تعداد 57 نفر آدم بیگناه را سلاخی کردند که بیش از 80 درصدشان بالای 65 سال سن داشتند، به دختر خانمی به نام خانم دشتی در جلوی چشمان دهها زن تجاوز کردند، سه زن را کشتند.

    پاسخحذف
  9. من موندم شماها دارید سر چی بحث می کنید . واقعا جالبه هر دو طرف مثل آدمهای وحشی زدن همدیگرم کشتن بعد شماها دارید طرفداری می کنید ؟ واقعا جالبید . من 30 سالمه و از هیچ کدوم از این اتفاقها خبر نداشتم ولی الان که دارم می شنوم دهنم باز مونده

    پاسخحذف
  10. با نگاه به نظرات قبلی‌ به راحتی عمق کینه و دشمنی عنصر فارس با آذربایجان قابل مشاهده است. قتل عام مردم آذربایجان در سال ۱۹۴۵ به دست ارتش فخیمهٔ پارسی‌ و سوزاندن کتابهای به زبان ترکی‌ توسط وحوش پارسی را فراموش نکنیم. یاد آوری فجایع جیللوق و قتل عام ۲۰۰ هزار ازربیجنی توسط ارامنه و اسوریهی مسیحی‌ در خلل جنگ جهانی اول را نیز باید به نسل جدید آذربایجان یاد آوری کنیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برادر عزیز چرا یک کم تاریخ رو مطاله نمیکنید؟ مرحوم پیشه وری در آذربایجان اعلام خودمختاری کرده بود و به پشتیبانی ارتش سرخ آذربایجان را از مام وطن جدا کرده بود، اگر غیر از این بود که پس از شکست به روسیه فرار نمیکرد، در ان جنگ کسی به مردم آذربایجان جسارت نکرد تا جائی که مردم به استقبال نیروی مرکزی آمده بودند.من نمیدانم چرا بعضی از هموطنان عزیز ما در آذربایجان حساب بی تربیتی بعضی از هموطنان را که برای تمام مردم ایران مانند گیلکی، لر ، اصفهانی ، مشهدی، آذری ، جوک میگویند را به حساب تمام مردم ایران میگذراند، برادر عزیز، چه کم لطفی از مردم ایران دیده اید ؟ آیا رهبر این مملکت آذری نیست ؟ آیا بسیاری از مسولین ما آذری نیستند ؟ آیا تمام بازار این مملکت در اختیار آذری ها نیست؟ آیا پول نفتی که به آذربایجان سرازیر میشود کمتر از مثلا کرمان است ؟ آیا هموطنان عزیز آذری وضیت اسف بار مردم خوزستان ، بوشهر که تمام ثروت ایران از آنجا می اید را ندیده اند؟ کمی انصاف داشته باشیم

      حذف
  11. ede sen ölmiesen, man seni ghabire sokhum, man bu islami sikejiem

    پاسخحذف