یکشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۱

کشفیات باستانشناسی اخیر و ادله های مستند درباره وجود اقوام التصاقی زبان ( ترکها ) از هزاره های پیش از میلاد در آذربایجان


طبق کاوشهای باستان شناسی اخیر که در محوطه باستانی روستای خرم آباد (خیرامو) مشگین شهر (اردبیل ) انجام شده است و طبق گفته های سرپرست گروه باستان شناسی دکتر رضالو زوایای تاریخی پنهان منطقه و اقوام سکایی را پدیدار می نماید . لازم است به برخی مسائل اشاره گردد تا کاوشهای اخیر نیز همچون تاریخ نوشته شده این سرزمین دستخوش تحریف و تغییرات عمدی نگردد !
با توجه به منابع تاریخی سکاها اقوامی التصاقی زبان و از نژاد تورانی که هم زمان با اقوامی همچون کیمر . اسکوتای . سارماک . و دوندار در اوایل هزاره اول پیش از میلاد وارد آذربایجان شده اند و با اقوامی همچون ماننا . ماد . کاسپی که در منطقه بودند زندگی می کردند به دلیل قرابت زبانی که همگی التصاقی زبان بوده اند در آمیخته اند . 


طبق نوشته های هرودوت سکاها مردمان جنگجو بودند و حکومتی قدرتمند در منطقه آذربایجان . ارمنستان کنونی . و گرجستان به وجود آوردند. سکاها دارای شیوه زندگی خاصی بودند که گورستانهای کشف شده کاملا با این شیوه مشابه است .
طبق گفته های دکتر رضالو اقوام سکایی پس از حمله به تنها 28 سال در ایران ماندگار بوده اند حال انکه در مدت 28 سال ممکن نیست چنین گورستان سلطنتی در این منطقه ایجاد گردد و با توجه به اسناد تاریخی این منطقه صدها سال موطن حکومت سکاها بوده که مردم ان بعدها نیز در این منطقه ماندگار شده اند !








یافته های اخیر نشان می دهد که منطقه اذربایجان در زمان حکومت هخامنشیان تحد سیطره هخامنشیان نبوده است و در زمان جنگ های ملکه سکاها ( آنا تومروس ) با کوروش پادشاه هخامنش این منطقه جزء قلمرو سکاها بوده است و ادعاهای پان آریایست ها در مورد حکومت داریوش بر 27 ایالت که یکی از آنها آذربایجان است کاملا بی پایه و بی اساس می باشد !
یافته های اخیر نشانگر وجود اقوام التصاقی زبان ( ترکها ) از هزاره های پیش از میلاد در آذربایجان می باشد و هم اکنون نیز ترکیب جمعیتی آذربایجان حاصل اقوامی است که در بالا به آنها اشاره شد .



 





 











و هزاران افسوس که قرار است این آثار باستانی (گورستان سلطنتی) مربوط به سکاها در مشگین شهر که هنوز یک صدم از کل محوطه مورد حفاری قرار نگرفته است و تاریخ حدودا 3000 ساله اش را هنوز در دل خاکش نگه داشته است با ساختن سد زیر آب بماند .!!


نوشته های بالا بر گرفته از اسناد تاریخی موجود در مورد اقوام سکایی

1-نوشته های پروفسور زهتابی در مورد اقوام التصاقی زبان

2-هرودوت

3-ویل دورانت

4-جرج کامرون (ایران در سپیده دم تاریخ)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

۱ نظر:

  1. محض رضاي خدا! فقط و فقط يک منبع موثق تاريخي به من نشان بده که سکاها رو ترک بدونه!!! فقط يکي منبع موثق تاريخي به زبان انگليسي چيزي که در دانشگاه هاي دنيا قبول داشته باشند!!!!
    و محض رضاي خدا منبع تاريخي غير زهتابي به من نشان بده که بگه تومروس در آذربايجان بوده و کوروش در آذربايجان و شمال غربي ايران فعلي کشته شده!!!!!
    فقط يک منبع!!!!!!
    زهتابي يک جاعل بيشتر نبود!!!!
    زهتابي از قول هرودوت ميگه کوروش در جنگ با ماساژت ها در آذربايجان کشته شده! اين اينترنت و اين هم شما ميتوني يک منبع موثق آکادميک به من نشان بدي که يک: ماساژت ها ترک بودند! دو: کوروش درآذربياجان کشته شده!
    اما واقعيت بر طبق آنچه در تمامي منابع موثق تاريخي و اکادميک دنيا که الان داره در دانشگاهاي سراسر دنيا درس داده ميشه اين هست که:
    کوروش در جنگ با ماساژت ها شمال شرقي ايران کشته ميشه که هزاران کيلومتر با آذربايجان فاصله داره... ماساژت ها اقوام سکايي بودند همان توراني ها!
    سکا ها قومي ايراني که به زباني هم خانواده با فارسي صحبت ميکردند.....
    و در آسياي مرکزي زندگي مي کردند.. اقوام ترک زبان تنها از قرن سوم ميلادي به آسياي مرکزي وارد شدند و کم کم جايگزين سکاها شدند. تاريخ اکادميک دنيا همين چيزي هست که در بالا گفتم. شما اگر ميتواني منبعي موثق بيار!
    براي شروع بد نيست واژه scythian رو در گوگل جستجو کنيد.انگليسي که بلديد???

    زهتابي رو ول کنيد اين بنده خدا تنها چيزي خ ياد گرفته بود واژه التصاقي بود!
    بودن اين بدونه معنيش چي هست!

    پاسخحذف