سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۱

نه تنها آذربایجان بلکه ایران آماده حضور خیابانی برای حمایت از دریاچه اورمیه میشود

مردم آذربایجان در راستای حمایت از دریاچه اورمیه عروس آذربایجان و در اعتراض به بی توجهی حکومت مرکزی به این مسئله زیست محیطی که بنا به گزارش unep (برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد) 76 میلیون نفر تحت تاثیر این مسئله قرار خواهند گرفت، آماده حضور خیابانی می شوند .
مردم و فعالین مدنی آذربایجان با درک این تهدید زیست محیطی آماده می شوند تا صدای خود را به گوش جهانیان رسانده و از سازمان های بین المللی درخواست کمک نمایند .
گفته می شود شهرهای تبریز و اورمیه در مرکز این اعتراضات قرار خواهد گرفت .

خشک شدن دریاچه اورمیه و عدم تخصیص بودجه برای احیای آن و در عوض آن تامین بودجه برای انتقال آب از خزر به کویر ، (در شرایطی که وضع دریاچه اینچنین است) بازداشت های متعدد فعالین اذربایجانی به بهانه تجزیه طلبی ،عدم قبول حق و حقوق طبیعی و اولیه مردم آذربایجان همچون تحصیل به زبان مادری و ده ها تبعیض دیگر نشان از جنگ تمام عیار حکومت جمهوری اسلامی با مردم ایران و بالاخص اذربایجانی ها دارد.تبعیضها و توهینهایی که در گوشه و کنار ایران هر جا به شکلی و نحوی شاهد آن بوده و هستیم .
این حرکت حکومت لجبازی مطلق با مردم ایران است و ایجاد تخم نفاق در بین ما . به این شکل که همه یکدیگر را متهم کنند و کسی نتواند حرف هموطن خود را بدون تعصب بشنوند . این ایجاد تفرقه در نهایت فقط به سود حکومت است و نه مردم از آن سود میبرند و نه ایران.بهتر نیست لااقل خودمان تعصب ها کنار گذاریم و حرف یکدیگر حتی با وجود اختلافات فکری بشنویم ؟ شاید اینگونه لااقل در بلند مدت درمانی برای دردهایمان بیابیم .

حال ما مردم آذربایجان با درک موقعیت حساس و البته بحرانی آذربایجان و مخصوصا" وضعیت دریاچه اورمیه، از تمامی مردم گوشه گوشه ی ایران می خواهیم تا برای اعتراض به این وضع آمادگی خود در اول خرداد ماه را اعلام نمایند تا با همدلی و اتحاد، قیامی در شان و منزلت مردم ایران داشته باشیم که البته سرآغازش از آذربایجان شکل خواهد گرفت و فریاد آزادی و حق طلبی خود را به گوش جهانیان برسانیم.
یاشاسین ایران
یاشاسین آذربایجان

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Friendfeed :: Twitter :: Greader :: Email To: :: Qirmiz-da paylash! ::

۳ نظر:

  1. CHAND SAL PISH TEHRAN KHEILI SHOOLOOGH BOOD TURKA MIGOFTAN BE MA CHEH?ZOOZEH GORG MIKESHAN..BE FERDOWSI FOSH MIDAN..ALIOV PISHEHVARI MIKONAN...RASTI MIDOONIN CHANDTA FARS TO ZENDANHA HASTAN???MESLEH ALIOV TOKHMO TARAKEH PASTESH DOOROOGH MIGIN.AZATOON MOTENAFERAM..SIKTIR

    پاسخحذف
  2. http://iranazar.net/index.php/2009-05-18-14-04-10/14542-2012-05-09-07-08-35

    جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران ، روز شانزدهم خرداد که برابر است با روز جهانی حمایت از طبیعت را برای اتحاد همه ایرانیان در جهت اعتراض به بی توجهی حکومت به خشک شدن دریاچه ارومیه اعلام می دارد

    پاسخحذف